Branding i rozpoznawalność

Branding ma na celu zwiększenie rozpoznawalności, a dla małej firmy jest to już połowa drogi do osiągnięcia sukcesu. Klienci znacznie chętniej korzystają z usług firmy, która wywołuje u nich pozytywne skojarzenia. Jakie elementy wizualne i w jaki sposób wpływają na rozpoznawalność marki? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zbudować rozpoznawalną firmę, dzięki materiałom wizerunkowym.

Co to jest branding?

Branding jest procesem budowania świadomości marki, a jego głównym celem jest wyróżnienie marki na tle konkurencji. W jaki sposób? Poprzez kreowanie określonego wizerunku, a następnie jego utrwalenie. Branding jest bardzo związany z tworzeniem identyfikacji wizualnej, czyli wytycznymi do stosowania elementów, typografii i kolorystyki, które mają tworzyć wizerunek marki.

Aby branding przynosił konkretne korzyści, a finalnie – zbudował rozpoznawalność marki, należy stosować go konsekwentnie.  

Jakie elementy wizualne budują rozpoznawalność firmy?

Rzeczą oczywistą jest, że skuteczny branding buduje się na dobrym logo, bez niego tworzenie kolejnych elementów wydaje się nie mieć sensu. Twoi klienci nie będą Cię kojarzyć po nazwie, a właśnie po elementach wizualnych. Pamiętaj, że większość osób to wzrokowcy, i właśnie dotarcie do nich przez zmysł wzroku jest najkrótszą drogą.

Identyfikacja wizualna jest komunikatem marketingowym, a więc odpowiada za wzbudzenie skojarzeń u odbiorcy, co ma bezpośredni wpływ na budowanie rozpoznawalności.

Wszelkie elementy drukowane są dobrym narzędziem, które zwiększa popularność marki. Co więcej, to one mogą być powodem, dla którego zyskasz nowych klientów. Aby zyskać rozpoznawalność małej firmy, niezbędne są wizytówki. Do ich roli należy przede wszystkim podanie najważniejszych informacji o Twojej firmie. Jednak to nie jest klucz do zbudowania rozpoznawalności, ale w połączeniu z ciekawym projektem, prawdopodobieństwo jest znacznie większe.

Naklejki i przypinki z logiem lub hasłem firmowym możesz wykorzystać do oznaczenia paczek firmowych, dokumentów, a nawet ważnych wydarzeń w kalendarzu. Takie gadżety sprawdzają się jako skuteczna reklama podczas wszelkich spotkań, jak targi czy konferencje. Wykorzystując naklejki i przypinki ze spójnym wzorem możesz zaciekawić odbiorców i podkreślić trwały wizerunek.

Równie skutecznym narzędziem na utrwalenie wizerunku firmy są personalizowane vouchery i karty podarunkowe. Twój wizerunek będzie rozprzestrzeniany w postaci prezentu, co dodatkowo wzmacnia pozytywne uczucia osoby obdarowanej względem Twojej marki. Wiele osób ma problem z wymyślaniem prezentów, a jeśli będziesz posiadać w swojej ofercie vouchery podarunkowe zwiększasz swoje szanse na dotarcie do klientów.

Dedykowane metki są bardzo ważnym elementem w sprzedaży ubrań, ale również tekstyliów, takich jak poduszki, koce czy pościel. Metki świadczą przede wszystkim o tym, że produkt jest produkowany przez Ciebie, to po pierwsze. A po drugie, jest to kolejny element z logiem marki, na który trafi Twój klient, czyli sukcesywnie budujesz swoją rozpoznawalność w jego głowie.

Ulotki od zawsze realizują dobrze swoją funkcję rozpoznawczą. Każda mała firma powinna posiadać własne ulotki z prezentacją oferty, można je dołączać do zamówienia, wysyłać pocztą lub w formie elektronicznej jako reklama.

Budując rozpoznawalność, papier firmowy to bardzo użyteczny element, który można wykorzystywać na wiele sposobów i czerpać z niego korzyści. Papier firmowy jest namacalnym dowodem na to, że prowadzony przez firmę biznes jest traktowany profesjonalnie. Można go rozdawać na konferencjach czy targach lub drukować na nim faktury i inne ważne firmowe dokumenty. A w taki sposób – docierać do szerokiego grona odbiorców.

Budowanie rozpoznawalności za pomocą brandingu

Rozpoznawalna marka to marzenie każdego właściciela firmy. Żeby stworzyć taką markę, trzeba patrzeć szeroko, ale jednocześnie nie można zapominać o szczegółach. Mowa oczywiście o prezentacji, która posiada duży wpływ na wizerunek. Projekt logo, wizytówki czy chociażby metki to drobne kroki, które doprowadzą Twoją markę do rozpoznawalności.

Możemy pomóc Twojej firmie stworzyć spójne projekty elementów, które będą budować jej rozpoznawalność – zapraszamy do kontaktu!