identyfikacja wizualna

Planujesz otworzyć biznes i stawiać pierwsze kroki w biznesie? Przed Tobą wiele etapów do zrealizowania, które pozwolą dotrzeć Twojej firmie do klienta. Dlatego przygotowaliśmy poradnik, dzięki któremu dowiesz się, jakie elementy identyfikacji wizualnej są niezbędne dla nowo powstałej firmy.

Celem każdej firmy jest wzbudzenie zainteresowania, bycie zapamiętanym oraz tworzenie profesjonalnego wizerunku, czyli wszystko to, za co w dużej mierze odpowiada identyfikacja wizualna. To z tego powodu, wizualna strona Twojej marki jest na tyle istotna, że należy zaangażować się w jej tworzenie.

Identyfikacja wizualna jest wyprawką dla nowego biznesu, to na niej marka opiera swoją komunikację z odbiorcami. Warto mieć na uwadze to, że firmy z jednej branży posiadają niewielkie różnice w swojej ofercie lub nie różnią się wcale. Mimo tego, że najlepszą metodą na wyróżnienie się spośród konkurencji są aspekty wizualne, to wielu przedsiębiorców zrzuca je na drugi plan.

Niezbędne elementy identyfikacji wizualnej

Aby Twój potencjalny odbiorca mógł zrozumieć czym się zajmujesz, musisz zawrzeć konkretne komunikaty w swojej identyfikacji wizualnej. Dlatego też ogólny zarys, czyli kolorystyka, typografia i sygnatura to swego rodzaju przepis, na podstawie którego można skomponować pozostałe materiały. Kiedy już je masz, można przechodzić do kolejnego etapu, czyli stworzenia niezbędnych elementów identyfikacji wizualnej. A co nimi jest? Poniżej przygotowaliśmy dla Was wizualne must have dla nowej firmy.

Logo

Logo zdobywa pierwsze miejsce na podium najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej. Jest ono także podstawą do tworzenia kolejnych elementów. Wygląd naszego logo definiuje wygląd pozostałych elementów, dlatego w chwili, gdy firma go nie posiada ciężko jest zachować spójność podczas komunikacji z odbiorcami. Jeżeli logo jest unikalne to jest również dobrze zapamiętywane.

Jednak logo powinno przede wszystkim odróżniać Twoją firmę od innych. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, w oczach odbiorców, firmy z tej samej branży mogą być na tyle do siebie podobne, że nie będą oni w stanie ich odróżnić. Mając te wiedzę, trzeba zrobić wszystko, aby logo było na tyle charakterystyczne, że będzie wyróżniać się na tle konkurencyjnych firm. Tym samym, powinno być odzwierciedleniem wartości firmy i informacją o jej działalności.

Wizytówki

Wizytówki są ważnym elementem w bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami. Można je również umieszczać w wielu stacjonarnych punktach, przez co zwiększamy świadomość marki oraz docieramy do szerokiego grona odbiorców. Oprócz tego, ich głównym zadaniem jest prezentacja najważniejszych informacji o firmie, które mogą się przydać podczas wymiany kontaktów biznesowych lub w trakcie rozmowy z osobami, które są zainteresowane usługami Twojej firmy.

Ulotki

Nowa firma potrzebuje dobrej reklamy, w takiej roli doskonale sprawdzają się ulotki, które pozwolą Ci pozyskać nowych klientów. Przedstawiają one Twoją ofertę, a ich wyróżniający design ma związek z procesem zapamiętywania. Podczas gdy wizytówka ma za zadanie budować świadomość, to ulotka posłuży jako uzupełnienie wiedzy o Twojej firmie.

Strona internetowa

Stronę internetową powinno się traktować jako wirtualną wizytówkę, tylko taką, która zawiera szczegółowe informacje. Jeżeli nie ma Cię w świecie online to nie istniejesz. Wielu użytkowników może znaleźć Twoją firmę przez stronę internetową, z tego względu po pierwsze trzeba ją posiadać, a po drugie zadbać o jej spójny image z logiem marki. Pamiętaj, że strona WWW pracuje na Twoją firmę całą dobę i niezależnie od innych kanałów. Kiedy media społecznościowe przechodzą awarię, Twoi klienci wciąż mogą uzyskać poszukiwane informacje. Stąd właśnie, strona internetowa jest równie ważnym elementem identyfikacji wizualnej co pozostałe.

Mając wszystkie powyższe elementy identyfikacji wizualnej możesz zacząć działać i rozwijać swój biznes. Z czasem możesz dodawać kolejne elementy, takie jak papier firmowy, katalogi czy gadżety reklamowe. Jednak na samym początku działalności wskazane przez nas materiały są wystarczające, a zarazem niezbędne.