sukces firmy

Autentyczna marka to idealny wzorzec, który wpływa na podejmowane przez konsumentów decyzje. Jeżeli firma wzbudza zaufanie u odbiorców, to jest to najważniejsza wartość, którą można jej przypisać w biznesie. Wobec tego warto zadać sobie pytanie, jak zwiększyć autentyczność marki?

Twoi klienci są w Internecie, tam też szukają informacji i firm, z których usług skorzystają. Jednak ich decyzje są podyktowane rosnącą świadomością, dlatego musisz wyjść im naprzeciw i pochwalić się swoją autentycznością! Kiedy to osiągniesz, wszystko będzie łatwiejsze.

Jak zwiększyć autentyczność marki w 5 krokach?

Bycie autentycznym skraca dystans pomiędzy Tobą a odbiorcą. Pewnie dlatego taki stan rzeczy jest bardzo cenioną walutą w biznesie. Jeżeli będziemy pociągać za odpowiednie sznurki, osiągnięcie celu nie powinno sprawić dużego kłopotu. Jednocześnie pamiętaj, że autentyczność może być rozpatrywana na wiele sposobów. Istota tkwi w tym, aby Twoi odbiorcy Cię tak postrzegali. Dlatego działaj na własnych zasadach i nikogo nie udawaj, bo to właśnie ceni się w biznesie.

Przejdźmy zatem do sedna, czyli jak zbudować tę autentyczność? Przygotowaliśmy uniwersalne kroki, które sprawdzą się w Twojej firmie.

1.      Pokazuj swoje dane kontaktowe

Na wszelkie możliwe sposoby informuj odbiorców, że mogą się z Tobą skontaktować. W swojej komunikacji na stronie internetowej, w social mediach, a przede wszystkim na wizytówkach i ulotkach umieść numer telefonu i mail. Takim sposobem skracasz ten wcześniej wspomniany dystans. Jeżeli dajesz poczucie, że chcesz porozmawiać z odbiorcą i odpowiedzieć na jego pytania, budujesz zaufanie.

2.      Twórz bazę recenzji

Po każdej zawartej transakcji poproś swoich klientów o wystawienie opinii. Ludzie wykształcili w sobie mechanizm, dzięki któremu chętniej podejmują decyzje na podstawie rekomendacji. Dowód społeczny w postaci recenzji to bardzo cenne narzędzie w budowaniu autentyczności firmy.

3.      Reaguj na negatywne komentarze

Nawet negatywną opinię można przekuć w coś pozytywnego. Ciężko jest uchronić markę przed krytyką, dlatego trzeba nauczyć się na nią odpowiadać. Nie tłumacz się, po prostu podziękuj za opinię i zaproś do ponownego skorzystania z usług. Napisz, że masz nadzieję, że osoba zmieni zdanie. Musisz wiedzieć, że negatywne komentarze podkreślają to, że Twoja marka jest prawdziwa.

4.      Korzystaj z treści Twoich klientów

Twoi klienci oznaczają Cię na Instagramie? Dodają opinie wraz ze zdjęciami? Wykorzystaj stworzone przez nich materiały! Publikuj zdjęcia swoich klientów na swoich social mediach, możesz również pochwalić się nimi na stronie internetowej. Autentyczność jest prawdziwa, a w taki sposób potwierdzasz, że osoby, które korzystają z Twoich usług naprawdę istnieją.

5.      Przedstaw swoich pracowników

Gdy Twoi odbiorcy czują, że po drugiej stronie też stoją ludzie, mogą poczuć z nimi więź. Zaprezentuj zdjęcia swoich pracowników na stronie internetowej, pokazuj ich codzienną pracę w social mediach. Zwykłe i niewymuszone zdjęcia w relacji może zdziałać wiele dobrego w budowaniu autentycznego wizerunku.